Svåra hästar?

Tänkte skriva ett litet inlägg om vad jag tycker en svår häst är, kom ihåg att detta är mina åsikter.

Egentligen tycker jag att den här frågan är väldigt svår att svara på, iallafall för mig. Hästar kan vara svåra på så många olika sätt. En häst som bockar, reser sig osv - dem är svåra på det sättet. Men det är ett problem som oftast brukar gå & fixa till. Sedan finns det hästar som är svåra genom att inte vilja arbeta alls, Matilda är lite sån. Som på KM när hon vägrade gå framåt, stofasoner? Den sortes hästar är svåra på sitt sätt. Sedan finns det ju hästar som är jättesvåra på marken, drar iväg, har ingen respekt för människan osv.
Jag tror inte att det finns någon häst som är lätt. Alla hästar är svåra på sitt sätt, och att en häst är svår betyder inte att man har svårt att sitta kvar på hästen - för ridning är så mycket mer än att bara sitta kvar.
Jag bryr mig inte ett skit om vad alla andra säger - för mig är du bäst ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0